Blog Archive

Tuesday, January 8, 2019

යුනිට් 731 (සංවේදී අය සදහා නොවේ)

“තිස් හැවිරිදි වියේ පමන වුනු තරුණයකු ඇද මත හොවා තදින් ගැට ගසනු ලැබුනි. සුපරුදු ලෙසම නිර්වින්දක භාවිතා කිරීමක් නොමැත. අවට සිදුවන ක්‍රියාවන්හි අරමුණ ගැන වැටහීමක් නොමැති වුවද මේ තමුන්ගේ අවසානය විය යුතු බව ඉවෙන් මෙන් දැනුනු නිසාදෝ ඇතිවුනු භීතිය තරුණයාගේ මුහුනින් පිළිඹිබු වේ. ප්‍රදාන වෛද්‍ය වරයා සැත්කම් පිහිය ගනිත්ම හු බැමි වලින් මිදීමට දැවැන්ත උත්සාහයක් ගත්තද එය අසාර්ථක විය. සැත්කම් පිහිය සෙමෙන් ඔහුගේ පපු ප්‍රදේශයෙන් ඇතුලු වී බඩ දක්වා කැපුමක් ඇති කරන්නට විය. දරා ගත නොහැකි. අදික වේදනාවෙන්මර හඩ නැගූ ඔහුගේ හඩ ගලා යන රැධිරයද සමග කෙමෙන් නිසල විය.”
“ශාලාවට අප සැම රැස් කරවූ ඔවුන් අප ඉදිරියට සිරකරුවන් දෙදෙනෙකු ගෙන එන ලදී. අපගේ ඇස් පනා පිටම වුන්ට වෙඩි පහර බැගින් එල්ල කලේය. අනතුරුව තවමත් පන තිබෙන සිරකරුවන් පසෙකින් පිහිටි සැත්කම් කාමරයට ගෙන ගොස් වැදුනු උන්ඩ දෙක එලියට ගැනීමට අපට නියම කලේය. නිර්වින්දක නොමැතිව සිදු කරන්නට නියම වුනු මෙම කාර්යය නවකයන් වුනු අපට මෙය එදින දැඩි කම්පනයක් ඇති කලත් පසුව කෙමෙන් කෙමෙන් සාමාන්‍ය දෙයක් බවට පත්විය.”


ඔබ මේ කිව්වේ අලුත් හොරර් ෆිල්ම් එකක හරි සිදුවීම් දෙකක් ගැන කියලද හිතන්නේ ? නැහැ. 189 4 චීනයේ කුයින්ග් අධිරාජ්‍යය සහ ජපන් අධිරාජ්‍යය අතර වර්තමාන කොරියාව සම්බන්ධයෙන් විශාල ගැටුමක් හට ගන්නවා. යුදස්ධය අවසන් වන්නේ කුයින්ග් අධිරාජ්‍යයේ කොටසක් ජපානය සතු කරමින් සහ ජපායනට ජය ගෙන දෙමින්. කොරියාව , තායිවානය , කහ මුහුද ආහ්‍රිතව ඇතිවන මේ ගැටුමෙදී ජපානය චීනය සතුවුනු මැන්චූරියාව නම් ප්‍රදේශය අත්පත් කර ගන්නවා. ඉන්පසු පුරා දශක තුනක් පමනම මේ ප්‍රදේශයේ අණසක පතුරවන්නේ ජපනුන්. මැන්චූරියා ප්‍රදේශය දුප්පත් ගොවීන්ගෙන් සමන්විත මිශ්‍ර ජනවර්ගය සිටි පලාතක්. වැඩිපුර චීන ජාතිකයන් සමග රැසියානු සහ මොන්ගෝලියානු ජාතිකයන්ද මේ පලාගේ ජීවත් වුනා. 1931 වසරේ චීනයත් එක්ක එතෙක් පැවති යුද්ධයේ පියවරක් එක් චීන හමුදා නිලධාරියකුගේ බෝම්බ ඇටවීමේ ක්‍රියාවක් නිසා ජපානය මැන්චූරියාව චීනයෙන් වෙන් කර වෙනම ප්‍රාන්තයක් ලෙස පාලනය කිරීමට පටන් ගන්නවා. 1925 දී පලවෙනි ලෝක යුද්ධයේ අද්දැකීම් අනුව නිකුත් වුනු ප්‍රඥ්ඥප්තියක් අනුව ජීව විදයාත්මක අවි නිපදවීම තහනම් කෙරුනත් . චීනුන් වැනසීමේ අරමුණින් සිටි ජපනුන් විසින් 1937 වර්ෂයේදී පමන මැන්චූරියාව පෙදෙසේ ජලපිරිපහදු කම්හලක් ලෙස අගවමින් ජීව විද්‍යාත්මක අවි පිලිබද පර්යේෂණ සිදු කිරීම සදහා විශාල පර්යේෂණා ගාරයක් රහසිගතව ආරම්භ කරනවා. 1941 දී මෙයට යුනිට් 731 යන නම ආරූඨ වනවා. මුලු ලේාකයේම මෙම ම්ලේච්ඡ පර්යේෂනා ගාරය අද කාලයේ ප්‍රසිද්ධ මෙම නාමයෙන්. මෙහි ප්‍රධාන තැන ගන්නේ හිරෝඉෂි නම් දක්ෂ ජපන් අණදෙන නිලධාරී වරයෙක්. ඔහු දක්ෂ වෛද්‍යවරයෙක් මෙන්ම භෞත චිකිත්සකවරයෙක්. මෙම විශාල පර්යේෂනාගාරයට ප්‍රධානම හේතුව වන්නේ 1937 වර්ෂයේදී අමෙරිකාවේ සහ රුසියාවේ ආධාර ඇතුව ජාපානය සමග නැවතත් චීනය යුද්ධයට එලබීම.

එලඹ සිටින සතුරාගේ විශාලත්වය මෙන්ම පර්යේෂනා ගාරයද වශාල විය යුතුයි. සතුරාගේ ප්‍රහාර දැඩි වනවාක් ලෙසම පර්යේෂණ ක්‍රියාවලියද දැඩි කල යුතුයි. වර්ග කිලෝමීටර තුනක පමණ ප්‍රදේශයක් පුරා පැතිරුනු මෙම පර්යේෂණා ගාරය සතුව ඒ වනවිට පැවති නවීනතම වෛද්‍ය උපකරණ පහසුකම් සහ එක්දහස් පන්සියයක පමණ වෛද පර්යේෂකයන් පිරිසකගෙන්ද සැදුම් ලත් අති විශාල කාර්යය මණ්ඩලයක්ද සහිතව නිවාස සිර කුටි, විවිධ පර්යේණාගාර, සත්ත්ව ගාල් ආදී සියලු දෙයින් සමන් විත ගොඩ නැගිලි එකසිය පනහකට අධික සංඛ්‍යවෙක් ඉදිවී තබෙනවා. අදික උසින් යුත් බැමි සහ ඊටත් උඩින් ඇදුනු විදුලිය යෙදූ කම්බි වලිනුත් බාහිර ලෝකයෙන් මේ පර්යේෂනාගාරයා සහ එහි කෲරත්වය වසා දැමුනා.
එක් පර්යේෂ ණඅංශයක් වෙන් කර තැබුනේ කොලරා, මහාමාරිය, සරම්ප, ඇන්ත්‍රැක්ස් වැනි ලෙඩ රෝග හා විශ පිලිබදව පර්යේෂණ සදහා. තුන්සීයයක් පමණ රැදවිය හැකි සිරකුටියක්ද සමගින් පැවති මෙහිදී පර්යේෂණයට ලක්වූවන්ට බලහත් කාරයෙන් නොයෙකුත් මේ ආකාර ලෙඩ රෝග වලදවා පසුව රෝගයේ විවිධ අවදි වලදී ශරීරයට සිදුවන වෙනස් කම් දැක ගැනීම සදහා විවිධ මට්ටම් වල සිටින පුද්ගලයින් ශරීර විවච්ඡේනයට (VIVISECTION) ලක් කර පරීක්ෂා කර තිබෙනවා. නමුත් භයානකම දෙය නම් පර්යේෂණ ප්‍රතිපල වලට හානි වේ යැයි යන සැකය නිසා කිසිවකුටත් නිර්වාන්දක (ANESTHETIC) භාවිතා කිරීමක් සිදුවී නෑ.
දෙවන අංශය වෙන්වී තිබුනේ හානිකර ලෙඩ රෝග බෝකරමින් මිනිසුන් වනසා දැමීම සදහා පර්යේෂණ සිදු කිරීමටයි. විශේෂයෙන් සිපිලිස් වැනි සමාජ රෝග සිරකරුවන් හා සිරකාරීයන් හරහාම අනෙකුත් සිරකරුවන් හා සිරකාරියන් දූශණය කරමින් බලහත් කාරයෙන් වලදවා පෙර මෙන්ම විවිධ අවස්ථා සදහා පන තිබියදීම විවච්ඡේදනයට ලක් කර තිබෙනවා. සමහර සිරකාරියන්ට මේ හර හා දරු උපත් සිදුවූ විට එය පවා පර්යේෂණයට හේතුවක් වී තිබෙනවා.
තුන්වන කොටස ජීව විද්‍යාත්මක අවි ආයුධ නිපදවීමේ පර්යේෂණ සදහාත් හතරවන කොටස මෙම බැක්ටීරියා බෝ කිරීම සහා ගබඩා කිරීම සදහාත් යොදා ගෙන තිබෙනවා. පහ හය හත අට වැනි කොටස් පුහුණු කටයුතු කාර්යාලීය කටයුතු ආදිය සදහාද යොදා ගෙන තිබෙනවා.






පර්යේෂන සදහා බිලිවන මිනිසුන් සපයා ගැනීමට මැන්චූරියාව පෙදෙසේ ජීවත් වන අහින්සක ජනතාව ඉතාමත් පහසුවක් වී තිබෙනවා. එමෙන්ම විවිධ වැරදි යටතේ අල්ලා ගෙන එන සිරකරුවන්ද මෙයට යොදා ගෙන තිබෙනවා. විවිධ ලෙඩ රෝග වලදවා පනපිටින් ශරීරයේ විවිධ අවයව ඉවත් කිරීමේ සිට අත්පා ඉවත් කිරීම . එ්වා වැරදි පැති වලින් ශරීරයට බද්ධ කිරීම, සත්ත්ව රැධිරය ශරීරයට එකතු කිරීම , ශරීරයට වෙනත් නොයෙකුත් අහිතකර දේ එක් කිරීම ගිනි තැබීම, අදික විකිරණ වලට ලක්කිරීම, අවයව කපා දමා ලේ ගලා යාමට හැර මරණයට ගත වන කාලය පරීක්ෂා කිරීම, බඩගින්නේ තබා මරණයට පත්වන කාලය බැලීම, කකුල් වලින් සිටුවා මරණයට ගත වන කාලය බැලීම, වකුගඩු වලට අශ්ව මුත්‍ර එක් කිරීම, අදික පීඩනයන්ට ලක් කිරීම අධික ශීතලට ලක් කිරීම ( ඒ ඒ අවස්තාවල ශරීරයට වන බල පෑම් පර්යේෂන කිරීම සදහා), කනු වල ගැට ගසා බෝම්බ වලට කෙලින්ම නිරාවරණය කිරීම මගින් එක් එක් දුර ප්‍රමාණ වලදී පුද්ගලයන්ට සිදුවන හානි පරීක්ෂා කිරීම ආදී අතිශය ම්ලේච්ඡ පර්යේෂන සිය ගණන් මේ තුලදී සිදු කර තිබෙනවා. සමහර දේ පර්යේෂන නොව ඉතාමත් ම මෝඩ ක්‍රියාවන් පමණයි . මේ කාය විවෙච්ඡේදන අවසාන වන්නේ පැය විසිහතර පුරාම අහසට කලු දුම් විදින ආදාහනාගාරයට ජීවයට ගෙන දෙමින් බවත් පැවසිය යුතු නැහැ. මේ පර්යේෂන සදහා කිසිදු ආකාරයකින් වත් කාන්තා පිරිමි හෝ අඩුවයස් ආදී භේදයක් පැවතීත් නැහැ.
ඊටත් අමතරව ප්‍රශ්න කිරීම සදහා රැගෙන එන සිරකරුවන්ට වධ හිංසා පමුනුවා ප්‍රශ්න කිරීම්ද මෙයටම සමගාමීවම සිදුකර තිබෙනවා. මේ ආකරයෙන් සිරකරුවන් තුන්දහසත් හාරදහසත් අතරගේ පමණ ඉරණම මේ පර්යේශනාගාරය තුල විසදෙද්දී එයට ඇතුලත් නෙවී නමුත් පිටත ජීවත් වුනු ගැමියන් පිටත සිටගෙනත් මේ පර්යේශණ වල කොටස් කාරයින් බවට පත්වීමට සිදුවුනා. එයට හේතු වුනේ මහාපරිමාණයෙන් මෙම් ජීව අවි පරීක්ෂා කිරීම සදහා ජපනුන් අවට ගම්මාන තොරා ගැනීම. වසංගත රෝග පැතිරවීමේ සිට විවිධ විශ ද්‍රවශ පරිසරයට මුසු කිරීම හරහාත් විසි පන්දහසකට නොඅඩු ජීවිත සංඛ්‍යාවක් බිලි ගැනීමට මේ පර්යේෂණ හේතු වී තිබෙනවා.






අණදෙන නිලධාරී හිරෝ ඉෂිගේ සැලසුම් වලට අනුව පිටතට නොපෙනන ලෙස සිරකරුවන් පර්යේෂාගාර කරා රැගෙන ගොස් පවා තිබුනේ පොලව යට පිහිටවූ විශේෂිත උමං මාර්ග හරහායි.
කෙසේ වුවත් පසෙක් සිටි පරම හතුරාට මුල්ම ප්‍රහාරය දියත් කිරීම සදහා මෙමගින් නිපදවුනු ජීව විදයාත්මක අවි රැගත් මරාගෙන මැරෙන ගුවන් නියමුවකු සහිත ගුවන් යානාවක් (Kamikaze Flight) එක්සත් ජනපදය වෙත යැවීමට කටයුතු කෙරුවත් හේතුවක් නිසා එය සාර්තක වන්නේ නැහැ.. මේ වන විට පර්ල් වරායට ජපනුන් එල්ල කල ප්‍රහාරයත් සමගම ජපානය දෙවන ලේක යුද්ධයේ ප්‍රදාන කොටස් කරුවන්ද වී හමාරයි. අමෙරිකාව මෙහිදී විශේෂ ඉලක්කයක් බවට පත්වීමට මෙය විශේධම හේතුවක්.
ලෝකයේ එක් පසෙක මෙසේ ජීවි විද්‍යාත්මක මිනිසුන් වැනසීමට පර්යේෂණ සිදු කෙරනා අතර තුර අනෙක් පස භෞතික විද්‍යාත්මකව මිනිසුන් වනසන්නේ කෙසේ දැයි යන පර්යේෂද ගජරාමෙට සිදුවෙමින් පැවතුනා. මෙහිදී ප්‍රධානත්වය ගත්තේ එන්රිකෝ ෆර්මි , රොබර්ට් ඔපෙන්හයිමර් වැනි ලෝ පතල විද්‍යාශයන් විසින්. අයින්ස්ටයින්ගේ E=mc^2 නිවැරදි බව තහවුරු කරමින් සහ ජීව විද්‍යාත්මක අවියට වඩා භායනක අවි තවත් ලොව තුල ඇති බව පෙන්වමින් 1945 අගොස්තු හය සහ නමය යන දිනවල ජපානයේ හරෝශිමා සහ නාගසාකි නගර පදාර්ථයේ සැගවුනු ශක්තියෙන් ගිණියම් වී යන්නේ දෙවන ලෝක යුද්ධයට නැවතීමේ තිත තබමින් වගේම ලක්ෂ දෙකකට වැඩි ජනතාවකට මරණය අත්කර දෙමින්.
නොසිතූ විරූ පුහාරය හමුවේ යටත් වුනු ජපානයත් සමග ඔවුන්ගේ පර්යේෂනාගාර ආදී සියල්ලද අත හැර දැමෙනවා. පර්යේෂනාගාර පුපුරවා දැමෙන අතර හිරෝ ඉෂිගේ අනින් ඉතිරීවී සිටි සිරකරුවන් මරා දැමෙනවා.
නමුත් පුදුමයකට වගේ මේ පිලිබදව පසුව දැන ගත්තත් යුධ අපරාධ චෝදනා යටතේ මෙතෙක් කල් මේ ම්ලේච්ඡ පර්යේෂනා ගාරයේ සේවය කල හිරෝ ඉශි ඇතුලු වෛද්‍යවරුන්ට කිසිදු දඩුවමක් හිමි වන්නේ නැහැ. රැසියාව මොවුන්ට දඩුවම් ලබා දීමට උත්සාහ කලත් අමෙරිකාව මෙහිදී එයට මැදහත් වෙනවා. ඔවුන් මෙහිදී ඉල්ලා සිටින්නේ එක දෙයයි. ජීව විද්‍යාත්ම පර්යේෂන වාර්තා අප වෙත ලබා දෙන්න . එය ලබා දීමට නම් ජීවිත දානය හිරෝ ඉෂිගේ පාර්ෂවය මගින් සිදු කෙරෙනවා. ඉතා සාදාරණ ගනුදෙනුවක් මෙසේ සාර්ථකව අවසන් වනවා පමණක් නෙවෙයි ඔවුන් පසුව නැවතත් අමෙරිකාණු අනුග්‍රහය මෙම පර්යේෂණ ඉදිරියට ගෙන යාම සදහාත් අවස්තාවක් ලැබෙනවා. ඔහු පසු කලෙක අමෙරිකාව බලා පිටත් වන්නේත් මේ සම්බන්ධ පර්යේෂණ සදහා අනුග්‍රහය ලබ ාදීමටමයි. එසේම 1951 වසර වන විට උතුරු කොරියාව සමග ජීව විද්‍යාත්මක අවිහරඹද රැගත් යුද්යකට පැටලී සිටි අමෙරිකානුවන්ට සහය වීම සදහා ඔහු දකුනු කොරියාවට පැමිනි බවටත් සමහර වාර්තා පලවී තිබෙනවා. ඔහු පසුකලේක මිය යන්නේ ඉතාමත් ස්වාවික හේතූන් මත.
දිගු කලක් සිදුවුනු මේ පර්යේෂනාගාරය පිලිබද විවිධ අදහස් සහ හැල හැප්පීම් අවසන 2018 වර්ශයේ ජපානය මගින් පලමු වරට මෙම පර්යේෂනාගාරය ආහ්‍රිතව සේය කල පුද්ලයන් තුන්දහස් ගණනකගේ නාම ලේකනයක් එලි දක්වනවා මෙන්ම ජපානය මේ පිලිබදව සමාවද අයැද සිටිනවා.
පලමුවෙන්ම මේ පර්යේෂනාගාරයේ සිදුවුනු සමහර පර්යේෂණ වල දැනුම අදටත් යම් දේ සදහා යොදා ගැනෙනවා. මින් ජනප්‍රියම සොයා ගැනීම නම් අධික ශීතලෙන් ගල් ගැසුනු ශරීර අවයව යතා තත්වය පත් කිරීමට කලයුතු හොදම දෙය එය අතින් ඇතිල්ලීම නොව අංශක 100 ත් 120 අතර ජලයෙන් සෝදා හැරීම බව. එම සොයා ගැනීම සිදු කල ආකාරය මෙහිදී ඔණැම කෙනෙකුට සිතා ගන්න පුලුවන්.
මෙම කතාව තුලින් අපට ලබා ගැනීමට වැදගත් පණිවුඩ කීපයක්ද තිබෙනවා.
පලවන දෙය තමයි විද්‍යාව හා තාක්ෂනය කොතරම් දියුනු වුවත් එය මිනිසාගේ සදාචාරය සදහා ඉවහ්ල නොවන බව. සාමාන්‍ය පිලිගත් මතය වන්නේ විදයාව වැනි විශයය් ඉගෙනීම සිදු කරන්නේ බුද්ධිමත් පුද්ගලයින් බවත් එම නිසා අනෙක් සාමාජමය ගැටලු ආදිය පිලිබදවත් ඔවුන් බුද්ධිමත් වන බවයි. නමුත් මෙය ඉතාමත් වැරදි බව ඉහත උදාහරණ දෙකෙන්ම පෙන්වා දෙනවා. විද්‍යාව හෝ ගණිතය මිනිසත් කම උගන්ව්නනෙ නැහැ. ඒ පිලිබදව සිතන්න පොලඹ වන්නේ නැහැ. මෙම නිසා අනිවාර්යයෙන් හොද මිනිසුන් බිහි කිරීමට නම් ප්‍රාථමික අද්‍යාපනය සම්පූර්ණයෙන්ම ගුණ ධර්ම ඉගැන්වීම සදහාම වෙන් කල යුතු වෙනවා. ඒ වගේම මෙය දිගටම අතරින් පතර හෝ කර ගෙන යායුතුද වෙනවා. විද්‍යාවෙන් තාක්ෂනයෙන් ඉදිරියට යන ලෝකය මනුෂ්‍යත්වය ඉදිරියට රැගෙන යන්නේ නැහැ. මනුෂ්‍යත්වය නොමැතිව ඉදිරියට යන ලෝකය තුල බිහිවන්නේ මෙවැනි බිහිසුණු යක්ෂයින් පමණයි. අද ලංකාව තුල පවා විෂය අධ්‍යාපනය පමණක් මූලික වුනු අධ්‍යාපන ක්‍රමයේ ප්‍රධාන වරදක් මෙය. මෙයට ගුරුවරුන් මෙන්ම දෙමව්පියන්ද හවුල්කාරයින් වනවා.
මීලග දෙය නම් මෑතකදී සිදු කෙරෙුනු මනේ විද්‍යා ගවේශනකයට අනුව හෙිල කෙරුනු යම් අණක් ඔසසෙ හෝ යම් කිසිවකුගේ යටතේ සිටීමේදී මිනිසුන් තවත් මිනිසකුට හිංසා කිරීම සදහා පැකිලීමක් නොදක්වන බව. සාමාන්‍යයෙන් තම පෞද්ලික ගැටලුවකදී වුවත් තවත් පුද්ගලයකුට හිංසා කිරීම ප්‍රතික්ෂේප කරන පුද්ගලයකු වුවත් යම් ආිපත්‍යයක් යටතේදී මේ සදහා නොපැකිලෙන බව. එය අණක් නොව රාජකාරියක්සේ සැලකීම වුවද මෙයට සෑහෙනවා. ඒ විතරක් නෙමෙයි ඔනෑම නිලධාරයකු වුනත් වැරදි පාලනය යටතේ වැරදි සිදු කරන්න පුලුවන්. ඉහත යුනිට් 731 පර්යේෂනා ගාරයේදී පර්යේෂණයට යොදා ගන්නා සිරකරුවන්ට යොදා ගෙන තිබුනු වචනය වූයේ කොටන් යන්නයි. අද කොටන් කීයක් අවසන් කලාද ආදිය පර්යේෂකයන්ගේ සාමාන්‍ය කතාබහක් වී තිබෙනවා.
දැන් මේ වගේ පර්යේෂන සිදු කිරීම මෙයින් පසුව නැවතුනාද ? නැහැ දෙවන ලෝක යුද්ධ සමයේම දොස්තර මෙන්ගල් ගේ විධාන යටතේ ජර්මනියේ අවුට්ස්විච් සිරකදවුර තුලදීම මෙවැනි පර්යේෂණ බොහෝ ගණනක් සිදුවුනා. මෙයට පෙර හා පසුව කැනඩාව එරට නොදියුනු ජනකොට්ඨාෂ යොදා ගනිමින්ද, ඕස්ට්‍රේලියාව ඇබෝජීනියන් වරු යොදවාද, එංගලන්තයද මෙවැනි පර්යේෂණ වල නිරත වුනා පසු කාලීන අමෙරිකාවෙන්, අප්‍රිකානු රටවලින්ද මෙවැනි පර්යේෂණ වාර්තා වුනා. නමුත් මේ වාර්තා වුනු දේ පමණයි.
නමුත් මේ පර්යේෂන වල ඉතිහාසයේ සිටම දිනපතාම නිරන්තරම ගොදුරක් වන්නේ තිරිසන් සතුන්. ඉහත යුනිට් 731 පර්යේෂනාගාරයටත් වඩා අන්ත පර්යේෂණ වලට ඔවුන් නිතිපතාම පත්වන්නේ බොහෙත් ආදිය සදහා ලෙඩ රෝග වලදවාගෙන මෙන්ම රූප ලාවන්‍ය නිෂාපදන මත්ද්‍රව්‍යයය අදී දේ සදහාද පර්යේෂන මාධයයක් ලෙස භාවිතා වෙමින්. මෙහිදීද බල්ලන් බළලුන් වදුරන් මීයන්, කුරුල්ලන් වැනි බොහෝ සතුන් විවිධ පනපිටින්ම විවිධ සැත්කම් ආදියට ලක්වන්නේ අපේ සුවපහසුව වෙනුවෙන් මයි. මේ නිසාම සත්ත්ව අයිතීන් සදහා පෙනී සිටින සංවිධාන බොහෝ අවස්තාවල මේවට විරුද්ධව උද්ගොෂන වල නියැලෙනවා. අටෙප් රටවල මෙවැනි පර්යේෂන සිදු නොවීම එක් අතකට වාසනාවක් වුවත් සත්ත්ව අයිතීන් අතින් අපේ රටද පහත් තත්වයක පවතින බව දැනට දෙහිවල සත්ත්ව උද්‍යානය පවා රාත්‍රියේ හැර තබමින් විදුලි ආලෝක මධ්‍යයේ සත්ත්ව හිංසන සිදු කිරීම මෙයට හොද උදාහරණයක්.



Man Behind the Sun සහ Philosophy of the knife යන චිත්‍රපට වලින් යුනිට් 731 පර්යේනාගාරය පිලිබද තවත් බොහෝ දේ කියා දේවී. මේවා යූ ටුයුබ් හි නොමිලේ නැරඹීමට හැකියි. නමුත් ඉතා සංවේදී චිත්‍රපට බැවින් සියලු දෙනාටම මේවා සුදුසු වන්නේ නැහැ. එසේම මිහිමත මිනිසුන් නිසා තිරිසන් සත්ත්වයින් විදින දුක පිලිබදව Earthlings චිත්‍රපටය අතිශයින් ප්‍රසිද්ධ වුනු අනිවාර්යයෙන් නැරඹිය යුතු විශිෂ්ඨ චිත්‍රපටයක්.

No comments:

Post a Comment