දුටු ගැමුණු රජතුමා වීරයෙක්ද යනුවෙන් පුගුලන් දෙදෙනෙකු දමා තිබුනු වීඩියෝවක් පෙර දුුට නමුදු කිසිවකු විසින් ගණන් නොගන්නා බව දුටු නිසා නොසලකා සිටියෙමි. නමුත් මේ ඩබල අලුත් පරපරේ කුණු අපුල්ලන් බව දැනගත් බැවින් ඔවුන්ගේ දේශනා අසන්නන් සදහා මෙහි අනතර්ගතය විමසීඹකට ලක් කීරීමට සිතුවෙමි. මේවා වනාහී මෙවැනි ගැටලු සාමාජයතුලින් පැන නැගෙද්දී ඒවාට පිළිතරු ලබා දීම සදහාය.
මෙම කරුණු දැක්වීමට අදාල වීඩියෝවේ සැබැවින්ම පැහැදිලි කිරීමට කිසිදු බුද්ධිමත් මතවාදයක් නැත. තමුන්ගේ බුද්ධියේ අඩුපාඩුකම, තමුන්ගේ යම් තෘෂ්ණාවක් තුලින් මතුවුනු ස්වයං මෝහනයෙන් වසාගෙන දොඩවන දෙඩවීමක් පමනි මෙහි දැකිය හැක්කේ.
1. පලවෙනි තර්කය වීරයින් බිහිකරන්නේ ජයග්රාහී පන්තිය විසින් වන අතර ඉතිහාසය තුල වීරයන් පවතින්නේ මෙම පන්තිය මගින් උල්පපා දමන්නන් වේ. මේ වනාහී ප්රකට history is written by winners යන කියමනෙහි උපුටු ගැන්මකි. මෙය චර්චිල් විසින් කියුවක් විය නොහැක. මොවුන් ජාතික යන පදයට බොහෝ සේ ආශා කරන නිසා මෙසේ සලකමු. තමුන්, මම, අප යන හැගීම මනුෂ්ය සන්තානයේ නොවෙනස් වන මූලික සිතිවිලි බව අප පෙරද සාකච්ඡාකර ඇත. මේවා ගැන නොසලකා හිටපන් යැයි හෝ මේවා මා තුල නැත කියනා පුද්ගලයින් හමු විය හැක්කේ බුදු දහමේ එන සක්කාය දිට්ඨියේ මිදීමෙන්ම පමනි. මෙම නිසා කිසියම් විවිධාකාර පිරිසක් යම් කිසි කරුණක් හේකු කොට ගෙන එකතු වේද. එවුන් අතර එකගවීම් රාශියක් පවතීද ඔවුන්තුල අපේ කමක් නැගෙනු ඇත. කාලයක් ගත වීමෙන් මිශ්රවීමෙන් ජාතියක් හට ගැනනෙනු ඇත. පොදුවේ ඔවුන් වෙනුවෙන් සටන් කරන්නා ඔවුන් වෙනුවෙන් මිය යන්නා ඔවුන්ගේ වීරයකි. රාවණ යනු ජයග්රාහකයකු නොවේ. නමුත් ඔහුට වීරකමක් (මෑතක සිට හෝ ) අත්වී ඇත. ප්රභාකරන් ජයග්රාහකයකු නොවේ. නමුත් ඔහුට වීරත්වයක් යම් පිරිසක් ආරෝපණය කර ඇති බවක් පෙනේ. සිනමාවේ හේතුවක් නොමැතිව මිනීමරමින් යන චරිතයක් වුනු මයිකල් මයර්ස් චරිතය සමහර පුද්ගලයින් වීරත්වයෙන් සලතකි. මිනීමරු චේ ගුවේරා වීරයෙකි. කිසිවකු මේ තමුන්ගේ වර්ගයා ගැන සිතා මෙසේ වීරයන් බිහිකරගැනීම වරදක් ලෙස දකී නම් ඔහු මූඨයකු පමනි. දුටුගැමුණු රජු වීරයකු වන්නේ දෙමළුන් පරාද කල නිසා පමණක් නොව එතුමා සටන් වැදුනේ බුදු දහම රුක ගැනීඹ වෙනුවෙන්ම වීමයි. එම නිසා අනිවාර්යයෙන්ම අපට අනුව ඔහු වීරයෙකි. එසේ නොමැති නම් වීරයකු යනු කවුදැයි කියා දෙන මෙන් කාරුණිකව ඉල්ලා සිටිමි.
2. පට්ටම මෝඩ කථාව එලියට පනින්නේ මින් පසුවය. මා කුඩා කල අදුරට බිය වුනෙමි. එලෙසම සියල්ලෝම සියලුම දරුවොම අදුරට බිය වෙති. එය නිරපේක්ෂ තර්කයකි. අවුරුදු හයක වයසේදී බුද්ධිය මරණය වැන්නක් තේරුම් ගැනීමට වැඩී නොමැත. මෙයද නිරපේක්ෂය. සියලු කුඩා දරුවෝ තම මවට පහර දෙන විට හෝ මව සහෝදරයින් හඩා වැටෙන විට මර බියෙන් කෑගසන විට කැපී පෙනීම සදහා බොරු වීරත්වයක් මවා ගෙන සිනාවෙති.(මේ ගෙදරක ජෝක් දැමීමක් නොවන අවස්ථාවකි) අනික මරණය යනු සංකල්පයකි :D මොහුට එක්කෝ ළමා කාලයක් තිබී නැත . නැතිනම් මවක් හෝ පියෙක්ගෙන් බිහිවී නොමැත. මෙයට වචන නාස්ති කල යුතු නැත. සරලව පහත ලිංකු දෙක හා ඡායාරූප පමණක් ඉදිරිපත් කරමි.
මරණය හමුවේ හඩා වැටෙන ඇෆ්ගන් දරුවන් |
නත්තල් පප්පාට බියවී හඩන සහෝදරයින් දෙදෙනෙක් |
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2523173/Boy-4-IQ-Einstein-Bill-Gates-Stephen-Hawking.
html http://www.oddee.com/item_96629.aspx
3.මීලගට සිටින දූශනයට ලක්වූ බව පවසන පුද්ගලයා කියා සිටින්නේ මහාවංශයේ ඇති දේ පිලිගත නොහැකි බව හා මුතුන් මිත්තන් අනාගතය ේගැන නොසිතා අවස්ථනුකූලව කටයුතු කල බවයි. මහා වංශයේ සියල්ල 100% සත්ය විය නොහැකි නමුදු එහි බොහෝ ප්රවෘත්ත සදහා සාධක සොයා ගත හැක. එසේම පරිණාමවාදය පවා මින් නොමිදෙයි. නමුත් රාවණාට වඩා සාක්ෂි අපට මහාවංශය තුලින් සොයා ගත හැක. එහම නිසා හොදම පිළිතුර මහාවංශයයි. මේ ආකාරයෙන් තොරව තැනුනු පුරාවිද්යා සංකල්ප ඇත්තේ කොහේද? පොත නොතිබුනද උපකල්පනයක් හො කිරීඹට සිදුවේ. මොහුට අනුව ඉතිහාසය වනාහී DVD පටයක් දමා ටීවී එකේ පෙන්විය යුත්තකි.
4 ඊලගට නැවතත් කට අරින පෙර පුද්ගලයා ඉතිහාසය අතින් ලංකාවේ තරම් පහත් මොළයක් ඇති කිසිවකුත් නොමැති බව පකාශ කරයි. ඒ අනුව රාවණා වැනි පුරාවෘත්ත ඉතිහාසය ලෙස සලකන්නේ ලංකාවේ හා ඉන්දියාවේ පමනි. කිසිවක් කීමට පෙර ඒ පිලිබදව කිසියම් අධ්යාපනයක් වත් ලබා ගෙන පැමිණීම වටී. ලංකාවේ ඉතිහාසය රාවණා ඉතිහාසය ලෙස පිලිගන්නා බවක් මොවුන් උගෙන ඇත්තේ කොයින්ද? එසේම අනෙක් සෑම රටකම මෙන්ම සාමාන්ය ජනතාව පුරාවෘත්ත විශ්වාස කරයි. එය ලංකාවට පමණක් උරුම වූ දෙයක් නොවේ. එසේ කියා එය එම රටේ සැබෑ ඉතිහාසය ලෙස පිළිගනු නොලැබේ. ග්රීක රෝම දේව පුරාණය මහාභාරතය වැනිම හෝමර් ගේ ඉලියඩ් වීර කාව්යය, රුසියානු වසිලිස්සා නවුම් මස්සිනා, බාබායාගා, යෝධයින් ඇතුලු ඉතිහාසය, ග්රිම් සොයුරන්ගේ කථාවන්ට භාජනය වුනු ප්රංශ ඉතාලි ජර්මන් ජනකථා, අරාබි නිසොල්ලාසය, ප්ලේටෝගේ අත්ලාන්තිස් පුරාවෘත්තය, කිතුණු ආගමේ නෝවා වැනි වූ චීනයේ නුහ්වා, රා දෙවියන්ගෙන් පටන් ගන්නා ඊජිප්ත්තු පුරාවෘත්ත, නවීන විද්යාවට පවා අභියෝග කරන තරම් වුනු ඩොගෝන් වරුන්ගේ සීරියස් තාරකාව පිළිබද කථා ආදී ලෙසින් ලොව පුරා මේ ආකාරයෙන් සාමාන්ය ජනතාව විශ්වාස කරන පුරාවෘත්ත මිළියන ගණනින් සොයා ගත හැක. නමුත් මේ පිලිගත් ඉතිහාසය නොවේ. නමුත් යම් කලෙක සාක්ෂි හමුවීමෙන් යම් යම් කථා සැබෑ ලෙස පිළිගැනීමට නොහැකියාවක්ද නොමැත. කෙසේ වුවත් නැවත වරක් පුලගුන් දෙදෙනා තමුන්ගේ තරම පෙන්වා ඇත.
5. අවසාන මතය නම් දෙමළ මිනිසා යුද්ධය තුල සිංහල මිනිසාගේ සතුරා වී ඇත ලෙස සැලකීම යන්නයි. නැත යුද්දෙන් මරා දැමුනු දහස් ගණනක් අතරට දමිලයින්ද මුස්ලිම් වරුද අයත් වේ. මෙහිදී දමිලයන් විදි දුක සිංහලයින්ට වඩා යම් ආකාර වලදී භයංකාර විය. ඔවුන්ගේ දුවා දරුවන් බගෙලන් පහැරගෙන යනු ලැබුනි. සංවිධානයට නොබැදෙන අයට දසවධ හා සමූල දූශන වැටුනි. යුද්ධයට තම දූවරුන් ඇදගෙන යාම වැලැක්වීමට සමහර පියවරුන් ගත් උපක්රමය වූයේ තම දියණිවම දූශණය කර ගැබ් ගැන්වීමයි. එල්ටීටියට හසු වූවන්ට නිල් චිතපටවල රගපෑමට මෙන්ම මත්පැන් බෙදා හැරීම හා දිවිනසා ගන්නා බෝම්බ කරුවන් වීමටද අවස්ථාව ලැබුනි. ආදරය හා සෙනෙහස සදහටම ඉවත් විය. මොවුන්ට අනුව මෙය වැලැක්වීම ජාතිවාදය වෙයි.එය වැලැක්වීමට කථා කිරීම දේශපාලන කඩේ යාමකි. මෙහිදී සෑහෙන දෙමළ ජනතාවක් ඉතාමත් සමගියෙන් රටේ අනෙකුත් පලාත්වල සිංහල අපපත් සමග දිවි ගෙවූ බවද එල්ටීටී පරාජයෙන් අපත් සමගම සතුටු වවුනු බවද අමතක නොකල යුතුය. අනික් අතට හමුදාවට යන්නේ සල්ලි හෙවීමට බව කීම මෝඩම තර්කයකි. (එසේ නම් ප්රභාකරන් හොරෙක් බව මොවුන් පිලිගෙන ඇත. එතරන ඇති දෙමල ප්රශ්නයක් නොමැත .ප්රභාකරන් සමග එකතු වුනු සියලු දෙමළ පුද්ගලයින් මෙසේ හොරුම වෙයි.) මගේ අත්දැකීමේ හැටියට ආමි එක සදහා බැදීමට මා දන්නා තරමින් ගිය විශාල ප්රමාණයක තරුණයෝ එහි පඩියක් ගැන කිසිවක් දැන නොසිටියහ. නමුත් යුද්ධයේ අනතරු ගැන දැන සිටියහ. සමහරුන් අනෙක් අය මෙන් කදවුරේ නෙරැදී මහ රෑ රහසිගත මෙහෙයුම් වල යෙදදෙමින් සතුරා වැනසූයේ හෝ ජීවිතක්ෂයට පත්වූයේ ඔවුන්ගේ රාජකාරි අණටත් පිටු පාමිනි.රණවිරුවන් පිලිබදව මෙසේ මෝඩ අදහස් සහිතව කතා කරන මේ පුලුලන් අද ස්වයං වින්දනයේ යෙදෙන්නේද රණවිරුවන්ගේ කැපවීමෙන් ලත් නිදහස තුල බව නොදනිති.
No comments:
Post a Comment