Blog Archive

Monday, October 28, 2019



ඔන්න මම පලවෙනි වතාවට වැදගත් දෙයක් කියලා දෙන්න යනවා. මේක ගොඩක් ඉස්සර ඉදන් දන්න දෙයක් නමුත් යම් කිසි හේතුවක් නිසා අදටත් නොකියන්නයි හිටියේ. නමුත් දැන් ඉතින් කාරනා වෙනස් වෙනවා. ඒ නිසා මේ ගැටලුව තමයි සත්ත්වයාගේ හා විශ්වයේ මුල මොකද්ද කියන ගැටලුවට පිලිතුර.
පිලිතුර තමයි එක පැත්තකින් ප්‍රශ්නය වැරදියි අනෙක් පැත්තෙන් මුලක් නැහැ. කොහොමද එහෙම වෙන්නේ . සරලවම මෙහෙමයි.
ඔයා වැලි ගොඩක් ලග ඉදගෙන එකේ යම් කිසි රූපයක් මවා ගන්නවා. අපි ලග තියෙනවා විශෞෂ කාල යන්තරයක් . මේ කාල යන්තරයට පුලුවන් මේ වැලි ගොඩත් ඔයත් යන දෙදෙනාම අතීතයට ගෙන යාමට. ඔන්න දැන් ඔයා රූපයක් වැලි ගොඩේ වෙන් කර ගත්තු ගමන් කාල යානයෙන් ඔබව අතීතටයට ගෙනියනවා. දැන් බලන්න ඔබ අනන්ත කල්ප ගණනාවත් අතීතයට ගියත් වැලිගොඩ වෙනස් නොවී ම තිබුනා කියලා ගත්තොත් අර රූපයේ මුලක් දකින්න පුලුවන්ද ? මෙන්න මෙදා මේ රූපය හැදුනා කියලා දකින්න පුලුවන්ද ? බැහැ. දැන් හිතන්න අතීතයට යනකොට මේ වැලිගොඩත් වෙනස් වෙනවා කියලා. දැන් මොකද්ද පේන්නේ අතීතයට යනකොට වැලි ගොඩේ වෙනස් වීමට අනුරූපව අර රූපයත් වෙනස් වෙලා යන හැටි පෙනෙයි නමුත් කවදාවත් මුලක් නම් දකින්න හම්බ වෙන්නේ නැහැ. ඊට පස්සේ ඒක අත ඇරලා අනාගතයට යනවා කියලා හිතමු. කෙලවරක් පෙනෙයිද? ඒත් නැහැ. එතකොට මෙතන ගැටලුව මේ බෙදා වෙන් කර ගැනීමේ නේද ? මම සහ ලෝකය කියලා දෙකක් වෙන් කර ගත්තු ගමන් මේ දෙකෙන් එකට වත් මුලක් හොයාන්න බැහැ. මෙතන මුල කියන එක වැරදි සංකල්පයක්. මේ උදාහරනයේදී ඇත්තටම වැලි ගොඩේ රූපය නෙමෙයි වැලිගොඩත් බෙදා වෙන් කර ගැනීමක් . තමුනුත් ඒ වැලිගොඩේම රූපයක්. තමුනුත් අර රූපයට සාපේක්ෂව බෙදා වෙන් කර ගැනීමක්. කෙනෙක් අහයි මුල අර රූපය වෙන් කර ගත්ත වෙලාව වෙන්න බැරිද සත්ත්වයා හෝ ලෝකය ඇති වෙච්ච වෙලාව කියලා කියලා. බැහැ. හේතුව මේ බෙදා වෙන් කර ගැනීඹ නිසාම තමා කාලය කියන සංකල්පය ඇති වෙන්නේ. කාලය කියන්නේ සාපේක්ෂ වෙනස් වීම්. බෙදා වෙන් කර ගැනීම් නැතුව කාලයක් අපිට තියෙන්න පුලුවන්ද ? . බැහැ. ඒ නිසා බෙදා වෙන් කර ගැනීම සියල්ලටම මුලයි.
ඔය නිසා තමයි පටිච්ච සමුප්පාදයට කාලය අදාල නොවෙන්නේ . කාලය තියෙන්නේ ඒක ඇතුලේ . එයට පිටින් නෙමෙයි. විඥ්ඥානයෙන් පටන් ගන්න බෙදා වෙන් කර ගැනීම් ඇතුලේ, නාම රූප වශයෙන් බෙදා වෙන් කර ගැනීම් නිසා. ඒ තුල කාලය සැප දුක කර්ම සියලු විගඩම් ටික තියෙනවා. ඔය බෙදා වෙන් කර ගැනීඹ අහෝසි කර ගත්තු ගමන් කාලය ඇතුලු සියලු දෙයින් මිදෙනවා. තවදුරටත් මම හෝ ලෝකය කියලා දෙකක් නැහැ. බුදු දහමේ යම් දෙයක් සදහන් වෙනවා නම් ඒ දේ තමා සැබෑම සත්‍යය කියන එක මෙතනදිත් තේරුම් ගන් න පුලුවන්. මම නම් ආඩම්බර වෙනවා ඇත්තටම ඒ වගේ දැනුමක හිමිකාරයෙක් වීමට ලැබීම ගැන.
ඉතින් මෙන්න මෙහෙමයි බිලියන ගණන් වියදම් කරගෙන විශ්වයේ සත්ත්වයාගේ මුල හොයන බටහිරි විද්‍යාවේ සංකල්ප වලින් අපි ගෙදර ඉදන් ෆුට් බෝල් ගහන්නේ. ඩයලෙක්චුවල් මැටීරියලිසම් හරි භෞතික වාදය හරි වචන කීපෙකින් සුන් කරලා දාන්නේ. සත්ත්වයා සහ ලෝකය එකිනෙකා වෙන් කල නොහැකි බව මෙතනින්ම තේරුම් ගන්න පුලුවන්. අවශය අයට ඕනේ නම් ඇත්තම විදිහට ඔය ඩාවින්ගේ පරිනාමය හෝ දේවා මැවුම් සංකල්පයට දෙකටම අයත් නොවන පෘතිවියේ හා විශෟවයේ සැබෑ පරිණාමය සහ අනෙකුත් සියලු මේ සංකල්ප පෙන්වන්න පුලුවන් ප්‍රායෝගික දේත් සමග. නමුත් ලංකාවේ අද ගොඩ දෙනෙක් අන්ධයි තමුන්ගේ ඉස්සරහ තියෙන මැණිකක වටිනාකම නොදකින්න තරම්. ඒ නිසා එයින් තේරුමක් නැහැ.
මේක කියවපු අය මේ පෝස්ට් එක පුලුවන් තරම් ෂෙයා කරන්න.සියලු දෙනා දැනුවත් කරන්න. ගෙදර අයට කියලා දෙන්න. ගමේ අයට කියලා දෙන්න. ආයේ මේ ගැටලුව ගැටලුවක් කර ගන්න එපා.
අසන්නන්ගේ ගැටලු වලට පිලිතුරු : වැලි ගොඩ මොකද්ද ?‍
ඔය ඇස් දෙකට පේන්නේ ඔය හිතෙන්නේ , ඔය ඇහෙන්නේ , ඔය දැනෙන්නේ වැලිගොඩේ වෙනස් වීම තමා 

No comments:

Post a Comment